LOADING

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

by admin ژانویه 24, 2019
تبلیغات ریتارگتینگ

طبق آمارهای موجود، به طور متوسط، تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد بقیه را به وب‌سایت‌ خود بازگردانید. سرویس‌های ریتارگتینگ با ردیابی افرادی که وارد وب‌سایت شما شده‌اند ولی هنوز به مشتری شما تبدیل نشده‌اند، آن‌ها را در وب‌سایت‌های دیگر شناسایی می‌کنند و تبلیغات ریتارگتینگ شما را به آنها نمایش می‌دهند تا به وب‌سایت شما برگردند و در نهایت مشتری شما شوند. ریتارگتینگ یا همان هدف‌گیری مجدد، ابزاری مفید و حتی ضروری برای کسب‌وکارها است که مارکترها به وسیله آن می‌توانند یک مشتری را در قیف خرید پیش برانند.

 ریتارگتینگ چگونه کار می‌کند؟

زمانی که یک مشتری بالقوه وارد وب‌سایت شما می‌شود، یک کوکی در مرورگر او ذخیره می‌شود. این کوکی در دامنه اکستریم ادز ذخیره شده و موجب می‌شود که یکتانت بتواند این مشتری را به محض ورود به هر یک از وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی مختص وی و با توجه به محصول یا خدمتی که در وب‌سایت شما دیده به او نمایش دهد.

چرا ریتارگتینگ تاثیرگذارترین روش تبلیغات آنلاین است؟

در کمپین‌های ریتارگتینگ، بر خلاف کمپین‌های بنری عادی، تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که حداقل یک بار وارد وب‌سایت شما شده‌اند و احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند بوده‌اند. این کاربران در فرآیند انتخاب محصول جهت خرید، به طور متوسط دو تا سه هفته به جستجو و مقایسه می‌پردازند؛ به خصوص زمانی که کالاها و خدمات شما میانگین قیمت بالاتری دارند، مدت زمان بیش‌تری طول می‌کشد تا افراد خرید خود را نهایی کنند. اکستریم ادز با نمایش تبلیغات شما در این فاصله، برند شما را پیوسته به آنها یادآوری می‌کند که موجب افزایش آگاهی مشتریان از برند شما و افزایش اعتماد آنها می‌شود. همچنین در صورتی که تبلیغات ریتارگتینگ با یک پیشنهاد لحظه آخری همراه شود که کاربر را تحریک به اقدام سریع کند، شانس خرید کاربر از وب‌سایت شما تا هفت برابر افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که ریتارگتینگ از تأثیرگذارترین و بهینه‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین است و در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغات، بیش‌ترین اثربخشی را در افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) دارد.

از ریتارگتینگ برای چه اهدافی استفاده می‌شود؟

حالا که می‌دانید ریتارگتینگ چیست و چگونه کار می‌کند، بهتر است بدانید که از تبلیغات ریتارگتینگ برای چه اهدافی استفاده کنید. کمپین‌های ریتارگتینگ معمولا با دو هدف اصلی آگاهی‌بخشی و تبدیل اجرا می‌شوند.

آگاهی‌بخشی (Awareness)

کمیپن‌های آگاهی‌بخش ریتارگتینگ زمانی به کار می‌آیند که شما می‌خواهید کاربران وب‌سایت‌تان را مجدداً با سایت درگیر کنید. در این صورت می‌توانید از این کمپین‌ها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ محصولات مشابه، سرویس‌های جدید و … استفاده کنید. البته این کمپین‌ها معمولا پیش‌نیاز و مقدمه‌ای برای نوع کاراتری از کمپین‌های ریتارگتینگ هستند که با هدف تبدیل اجرا می‌شوند.

تبدیل (Conversion)

منظور از تبدیل در اینجا فرآیندی است که طی آن مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغات شما، عملی را انجام می‌دهد که هدف شما از آن کمپین است. این هدف می‌تواند خرید یک محصول، ثبت‌نام برای یک سرویس، پر کردن یک فرم در یک صفحه فرود و … باشد. در طراحی این کمپین‌ها، مهم‌ترین مسئله این است که قیف خرید یک مشتری را بررسی کنید و برای هر مرحله از فرآیند خرید برنامه‌ریزی کنید.

بهترین روش‌های استفاده از ریتارگتینگ

برای گرفتن بهترین نتیجه از تبلیغات ریتارگتینگ، می‌توانید مخاطبان خود را به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم کنید (برای مثال مخاطبانی که صفحات لباس زنانه را مشاهده کرده‌اند یا مخاطبانی که صفحات خودرو را مشاهده کرده‌اند و …). پس از این تقسیم‌‌بندی، می‌توانید به هر دسته، تبلیغات مرتبط با آن دسته را نمایش دهید یا تصمیم بگیرید که به یک دسته خاص ( مثلاً کسانی که خرید موفق داشته‌اند و به صفحه تشکر از پرداخت وارد شده‌اند) تبلیغ خود را نمایش ندهید.

مورد مهم دیگر این است که مخاطبان محصولات مختلف را باید در بازه‌های زمانی متفاوت ریتارگت کرد. برای مثال افرادی که به دنبال بلیط هواپیما هستند را بهتر است از همان روز بازدید تا یک الی دو هفته بعد (بسته به نوع پرواز) ریتارگت کرد، اما افرادی که به دنبال محصولات لوکس‌ و گران‌قیمت هستند بهتر است پس از چند روز با همان محصول و محصولات مشابه ریتارگت شوند.

یکی دیگر از بهترین مدل‌های ریتارگتینگ، ریتارگتینگ محصول نام دارد. در کمپین‌های ریتارگتینگ محصول، می‌توانید کاربرانی که در وب‌سایت شما محصول خاصی را جستجو کرده‌اند ریتارگت کنید و در وب‌سایت‌های دیگر، همان محصول را به همراه محصولات مشابه دیگر به آنها نمایش دهید. از آن‌جایی که در این کمپین‌ها تبلیغات به صورت کاملاً شخصی‌سازی شده به مشتریان بالقوه شما نمایش داده می‌شوند، هزینه تمام شده به ازای هر سفارش مشتری می‌تواند تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

شما هم می‌توانید همین‌ امروز با ثبت‌نام در اکستریم ادز کمپین ریتارگتینگ خود را آغاز کنید

Social Shares

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *